Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) obezita postihuje až 60 % dospelých a takmer každé tretie dieťa na sve...
Školské prostredie výrazne ovplyvňuje deti a mladých ľudí na mnohých úrovniach. Jednou z nich je vzťah k svojmu telu s čím súvisí téma hmotnosti, stravovania, chudnutia a priberania. Aj keď je táto téma neustále prítomná, hovoriť o nej s tínedžermi nie je jednoduché. Pritom od učiteľov očakávame, že to hravo zvládnu v rámci vyučovacieho procesu, napríklad na hodinách biológie alebo telesnej výchovy. Podľa prieskumov, každé druhé dievča nie je spokojné so svojim telom, čo je rizikovým faktorom rozvinutia porúch príjmu potravy. V praxi to znamená, že v každej triede je dieťa, ktoré rieši tému hmotnosti. Pri takom alarmujúcom stave je mimoriadne dôležité podporiť práve učiteľov aby o stravovaní, priberaní a chudnutí mohli so svojimi žiakmi a žiačkami komunikovať citlivo a bezpečne.